Adjektivfortelling for relativt små barn

Alle barna får trekke en lapp der det står et adjektiv. Er det mange barn tilstede, ( f.eks hele klassen)holder det med en lapp hver. Er få barn tilstede, får de flere lapper hver.
Forslag til ord på lappene: kule, sukkersøte, kjemperaske, fantasifulle, modige, morgentrette, heldige, danseglade, syngende, sporty, snille, superflinke, vennekjære, flinke, hjelpsomme, sterke, viltre, morsomme, allsidige, leseglade, travle, høflige.
Dette er jo positive ord som ingen blir lei seg for
Så kommer mer negative ord. Disse bør settes inn før voksnes navn, så barna kan le av beskrivelsene.
Stygge, tjukke, kranglete, snorkende, grinete, håpløse, masete, sløve, dumme, nakne, bannende, sinte, fjollete, rotete, bustete, gretne, ekle, rampete.
Historien må omhanle alle tilstedeværene barn, samt voksne barna vet hvem er.
Så er det bare å lage historien!
I dag er vi samlet hjemme hos den…….Emma. Hennes…… mor og den… faren hennes har laget dette….. selskapet. Her er den….. Sara, den …..Emil, den …..Henrik, osv.
Flett inn lærere, trenere, storesøsken, andre voksne barna kjenner
Barna får lese opp et av ordene sine, og mor/far setter ordet inn i historien med positivt ord om barna er små, litt mer tilfeldig om barna er så store at de ikke blir lei seg om de får et negativt ord foran navnet sitt!